Az EuroNCAP brüsszeli intézete összegezte a 2009-ben elvégzett összes gépjármű-tesztet és megállapította, hogy az új Volkswagen Golf az év legbiztonságosabb autója 2009-ben. A Golf 2008-ban kapott ötcsillagos minősítést az EuroNCAP-tól, amely 1997 óta vizsgálja a személygépkocsikat. Eddig frontális és oldalirányú ütközést vettek górcső alá és azt tesztelték, menyire biztonságos a jármű a gyalogosok védelmét tekintve. Mivel az eddiginél szigorúbb előírásokat vezetek be 2009 elején, újra bevizsgálták a Volkswagen Golfot (is), amely meggyőzően szerepelt mind a négy kategóriában: a kocsiban ülő felnőttek és gyerekek, valamint a gyalogosok védelme, továbbá a vezetőt védő biztonsági rendszerek tekintetében.
Wolfsburg ,,bestsellerre”, a Golf 103 pontot kapott, és ismét elérte az ötcsillagos minősítést és 33 vizsgát gépkocsi között megszerezte az ,,Év legbiztonságosabb autója 2009” kitüntető címet. Az elektronikus biztonsági védelmi rendszer és az ezt kiszolgáló, a balesetek bekövetkezését valamint a súlyosabb sérüléseket megelőző berendezések vizsgálata már beépült a 2009-ben bevezetett, az eddiginél szigorúbb EuroNCAP vizsgálati metódusba.
A Golf maximális biztonságot nyújt olyan alapfelszerelésekkel, mint az elektronikus kipörgés-gátló (ESP) kormány-, és az automatikus blokkolás-gátló (ABS) fékasszisztenciával, a megcsúszás elleni védelem (ASP), az elektronikus differenciálzár (EDS), a motor forgatónyomaték-szabályzó (MSR) és a vontatmány-stabilizátor. Az ISOFIX gyerekülés-rögzítő a két hátsó üléshez van beépítve. A sofőr és az első utas védelmére légzsákok szolgálnak, melyből az utas-oldali kikapcsolható. A rendszer részét képezi a térdvédő-légzsák a vezető részére, s a fej védelmét szolgáló légzsákrendszer a vezetőnek és a mellette ülőnek, kiegészítve oldallégzsákkal.
A Golf azonban nem csak az európai biztonsági normáknak felel meg kiválóan. A kompakt autók kategóriájában 2008-ban az Egyesült Államokban elnyerte ,,Legbiztonságosabb” megtisztelő címet. Ezt a díjat, a biztonságos autópálya-közlekedést vizsgáló, független amerikai intézet (IIHS) adja ki. Vizsgálatai között szerepel a 40 mph (64 km/óra) sebességű frontális-, és a 31 mph (50 km/óra) sebességű, oldalirányú ütközés vizsgálata. Emellett vizsgálják az ülések deformációját egy hátulról bekövező, ráfutásos balesetnél.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése